Icon paspoort

Over mij

>  Blogpost   >  Jaaroverzicht 2020 in een notendop
Jaaroverzicht 2021; Beachbar van Center Parcs de Eemhof

Een jaaroverzicht van een jaar waar niks was zoals gepland. En waar moet je dan beginnen.. Misschien maar met het feit dat ik blij ben dat we het einde van het jaar gezond en wel gehaald hebben. In 2020 had ik een paar hele mooie reizen gepland staan. Een rondreis door West-Amerika van 3,5 week, 2 reisjes naar Disneyland Parijs en een weekje naar de Belgische Ardennen. Uiteindelijk kwam ik niet verder dan de Nederlandse grens. En hoewel ik geen van de reizen heb kunnen maken die ik had geboekt, heb ik niet stil gezet. Ik heb toch best nog veel leuke dingen kunnen doen. Je leest het allemaal in mijn 2020 jaaroverzicht.

Mijn 2020 jaaroverzicht:

2020 begon zo mooi

Januari: Vrijwel niemand wist van het bestaan van het Corona/Covid-19 virus in Wuhan. Na een fijne jaarwisseling thuis met familie en vrienden ging ik aan het begin van Januari nog spontaan een weekend weg naar Center Parcs Het Heijderbos. Er even heerlijk tussenuit na de kerstdrukte en een voor mij niet zo fijn 2019.

Februari: Aan het einde van de maand ging ik op pad om foto’s te maken. Het werd de Orchideeën Hoeve en ik kwam terug met bizar mooie foto’s. Niet alleen van orchideeën, maar van heel veel bloemen, planten en dieren. Als je een keer toffe binnen foto’s wil maken, dan is dit echt een plek om heen te gaan. Aanrader is wel om op een werkdag te gaan omdat de weekenden erg druk kunnen zijn met gezinnen.

Maart: Het was het moment dat ik samen met mijn moeder en oma naar Disneyland Parijs zou gaan. Het corona virus was inmiddels ook in Nederland en andere plekken in Europa maar we wilde ons niet laten tegenhouden voor een ‘virus’. Toen er binnen no-time meer besmettingen kwamen en Nederland in de intelligente lockdown ging vonden we het niet verstandig om te gaan. De dag voor onze eigenlijke vertrek sloot Disneyland Parijs de deuren voor onbepaalde tijd.

Zonsondergang in Center Parcs Het Heijderbos
Orchideeën Hoeve in Luttelgeest, Nederland
Tulpenvelden van Dronten, Nederland

Thuiswerken, maatregelen en meer

April: Na mijn vrije dagen in Maart kwam ik terug op kantoor, nouja dat was inmiddels een thuis kantoor want thuiswerken was de norm geworden. Ik was best streng voor mezelf door de deur niet uit te gaan. Een enkele keer ben ik foto’s gaan maken bij de tulpenvelden in Dronten, maar ik was voornamelijk thuis.

Mei: Deze maand zou ik voor 3,5 naar het westen van Amerika gaan. Maar omdat dit natuurlijk niet mogelijk was heb ik alles omgeboekt naar mei 2021. Zo nu en dan ging ik even ergens heen ging om even uit huis te zijn. Een bezoek aan het tuincentrum was dan ook het hoogtepunt van de maand. Als ik ergens was geweest bleef ik weer 2 weken thuis voordat ik weer iets ging doen. Zo wist ik zeker dat ik geen verspreider van het Corona-virus zou worden als ik besmet was.

Juni: We mochten eindelijk weer wat meer doen. De horeca ging weer open en ik boekte 2 overnachtingen in een hotel in Amsterdam om er zo toch even uit te zijn. Het was er heerlijk rustig, geen overspoeling van toeristen en ik kon dit keer de stad eens ‘normaal’ ontdekken. Daarnaast bezocht ik Artis en de Efteling als dagjes weg. Ondanks de maatregelen heb ik van beide uitjes enorm genoten!

Slapende bij in de lavendel
Vlinder in de tuin
De grachten van Amsterdam, Nederland

Komt er nog een einde aan?

Juli: Een maand waarbij ik vooral veel thuis bleef. Werken deed ik inmiddels in het zonnetje in de achtertuin. Omdat veel meer mensen op pad gingen, bleef het bij mij vooral een afwisseling tussen het tuincentrum en de supermarkt. Na een flinke brainstorm sessie over mijn oude reisblog kwam ik er achter dat ik er niet verder mee wilde gaan. Outside the box denken werd steeds moeilijker, vooral omdat ik geen duidelijke niche had. De SEO klopte niet, de vele oude blog hadden een flinke update nodig maar ook nieuwe blogs moesten geschreven worden.. Daarom ging ik van een brainstorm sessie voor mijn blog over op een brainstorm sessie voor een hele nieuwe reisblog.

Augustus: De start van de maand was vooral niet leuk, want we moesten onze geliefde kat laten inslapen. Thuis waren we allemaal stuk van, maar we moesten door. Op de eerste dag van de hittengolf bezocht ik de Efteling. Slim was het niet echt, maar ondanks de 39 graden heb ik genoten. Aan het einde van de maand ging ik weer een dag op pad om foto’s te maken. De Posbank was dit keer aan de beurt. En ondanks het minder mooie weer (dichte mist en bewolking) heb ik toch weer hele mooie foto’s kunnen maken!

September: 2 weken voor mijn reis naar Disneyland Parijs, ging de regio op oranje. Ik kon voor de tweede keer alles annuleren. Hiervoor in de plaats ging ik maar een paar dagen naar vakantiepark Efteling Loonsche Land. Heerlijke dagen gehad in de Efteling en aansluitend nog een weekendje Center Parcs De Eemhof gedaan. Dat stond vooral in het teken van ontspannen, zwemmen en lekker eten. De afgelopen maanden werkte ik ook hard aan mijn nieuwe reisblog A Bag Full of Maps. Van pagina’s schrijven tot nieuwe reisblogs voorbereiding om te lanceren. Het was veel, maar wel leuk werk om te doen.

Python achtbaan in de Efteling
Symbolica attractie in de Efteling
Bloeiende heide op de Posbank, Nederland

Tweede golf en de strenge lockdown

Oktober: Begin van de maand stond een weekje naar de Belgische Ardennen op de agenda. Maar omdat het reisadvies voor België zo onduidelijk was heb ik maar omgeboekt naar een Center Parcs in Nederland. Ik verbleef op de Kempervennen en vanuit daar ging ik een dagje naar Maastricht en Toverland. Door de vele maatregelen kon ik niet veel doen, maar toch genoten van de dagen vrij en in de natuur. Nog voor de tweede golf ging ik een dagje naar de Amsterdamse Waterleidingsduinen om de bronstijd van de herten mee te maken en foto’s te maken.

November: De tweede Corona golf was er inmiddels en een soort intelligente lockdown was weer van toepassing. Ik werkte nog steeds thuis en ging heel af en toe de deur uit. Vooral wandelen door de wijk en zo nu en dan naar een park/natuurgebied. Aan het einde van de maand waren we weer wat versoepelingen. Om er even uit te gaan ging ik op een werkdag naar DierenPark Amersfoort. Maar het hoogtepunt van de maand was toch wel de lancering van A Bag Full of Maps reisblog op 1 november!

December: Deze maand was vooral de vraag ‘wat mag wel en niet tijdens de kerstdagen’. Nederland was er van in de ban! Een week naar de zoveelste persconferentie en een kleine 2 weken voor de kerst ging Nederland weer in een strenge lockdown tot zeker half januari. De kerstdagen heb ik daarom met mijn ouders en broertje doorgebracht en enkel een paar uurtjes op de koffie bij mijn opa’s en oma’s. De jaarwisseling.. tja die zal ook niet heel anders zijn.

Vakantiepark Efteling Loonsche Land
Wakeboarden bij Center Parcs Kempervennen
Herfst in de Amsterdamse Waterleidingsduinen

Hopelijk wordt 2021 toch een iets beter jaar. We beginnen dan wel in een strenge lockdown, maar met de veelbelovende berichten voor vaccinaties is het toch hoopvol op een beter jaar dan 2020. Zal het jaaroverzicht van 2021 dan nog wel vol staan met terugblikken naar een paar mooie reizen? We gaan het zien!

Benieuwd wat ik in 2021 allemaal ga doen? Volg mij dan op Instagram!

Deze blog is ontstaan uit eigen ervaring. In dit artikel wordt dan ook alleen een eigen persoonlijke mening en/of ervaring gedeeld.

Ik ben Mandy en 'A Bag Full of Maps' is mijn blog! Ik ben gek op reizen, fotograferen, concerten en festivals bezoeken, lekker eten, creatief zijn en schrijven over mooie plekjes. Lees hier meer over mij.

post a comment